Hopp til innhold

BETALING OG LEVERING

BETALING OG LEVERING

Betaling og frakt
Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken
 

Ordrebekreftelse, (sporingsnummer) og Min side.
Du vil etter gjennomført bestilling få en ordrebekreftelse på skjermen, og i løpet av kort tid en bekreftelse pr. e-post. I denne vil du finne link til ordren; "Min side", slik at du enkelt kan følge status på bestillingen din. Dersom du ikke skulle motta en slik ordrebekreftelse er det sannsynlig at du har oppgitt feil e-postadresse, eller at e-posten har havnet blant nettsøppel. Hvis du ikke finner ordrebekreftelsen bør du logge deg inn på "Min side" og sjekke e-postopplysningene dine, samt sjekke om ordren er registrert. Beskjed om at pakken har ankommet vil bli sendt pr SMS og e-post. Det er derfor svært viktig at du også oppgir rett mobilnummer.
 

Rabattkode
Har du en rabattkode, skriver du inn denne når du er i kassen. Rabattkoder kan kun benyttes på varer til fullpris og ikke i forbindelse med andre tilbud/rabatter. En rabattkode kan kun benyttes én gang, og det er vi som lager rabattkodene til våre kunder. 
 

Betalingsløsning
I kassen kan du velge mellom to betalingsmåter, kort, Klarna faktura eller Klarna konto. Ved faktura tilkommer et gebyr på kr 29,-.

Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du yngre må en myndig person bestille for deg.

Ved kortbetaling blir pengene reservert på kontoen din. Det vil si at beløpet ikke er tilgjengelig for deg, men heller ikke overført til Kremmerhuset Ting & Sånt. Først når varene blir sendt vil beløpet bli belastet. Når du betaler med kort, håndteres betalingen av Klarna Checkout, dette for å garantere sikker og rask betaling. Skulle noen av varene på ordren være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning, vil du enten bli kontaktet eller varene vil bli kreditert og ordren sendt som vanlig.

Miint International vil aldri beholde din kortinformasjon, kun av Klarna i en kort periode.

KLARNA FAKTURA

Vi tilbyr også betaling med Klarna faktura- og kontoordning. Benytter du Klarna faktura- eller kontoordning kommer et ekstra fakturagebyr på 29,-. Handler du med faktura vil fakturaen sendes pr. e-post, og betalingsfrist er 14 dager.  For å betale med Klarna må du være folkeregistrert i Norge, og vi vil også foreta en kredittvurdering ved hvert kjøp.

Mer informasjon finner du på Klarna sine nettsider.

Levering
Vi sender varene med Posten og Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken på ditt lokale postkontor eller post-i-butikk. Dersom du ønsker varene sendt til en annen adresse eller postkontor enn det du sogner til, må du selv ta kontakt med Posten, da vi ikke kan overstyre dette. 

Har din ordre blitt forsinket?
Vi beklager at bestillingen din ikke ankom innen forventet leveringsdato. De estimerte datoene er ofte nådd, bortsett fra når det er forhold utenfor vår kontroll, for eksempel forsinkelser i frakt.

Hvis bestillingen ennå ikke er sendt:

Sjekk tilgjengeligheten til hvert produkt. Hvis det er produkter som holder ordren tilbake, kan du fjerne dem.

Hvis du til tross for at du redigerer bestillingen din fortsatt ikke mottar den i tide, kan du avbestille ordren din (uten ekstra kostnad).

Hvis bestillingen allerede er sendt:

Det er ikke lenger mulig å kansellere bestillingen eller fremskynde leveransen, siden den nå er hos leverandøren. Hvis du ikke mottar bestillingen din i tide, kan du be om retur innen 14 kalenderdager etter leveringsdatoen.

Forsinkelse og delvis levering
Vi gjør vårt beste for å levere så raskt som mulig, men dessverre kan forsinkelser oppstå, og dette må vi ta forbehold om. Vi garanterer ikke levering innen en bestemt dag. Vi kan heller ikke utbetale erstatning ved en eventuell forsinkelse. Leveringsproblemer som vi kjenner til får du alltid informasjon om, dersom du har lagt inn en e-postadresse vi kan kontakte deg på. Har du bestilt flere produkter i en ordre, vil vi ved forsinkelser alltid sende produktere vi har mottatt. Hvis en produkter i bestillingen din er forsinket, pleier det ikke å handle om mange dager før vi får den inn på lager. Under «Min konto» kan du se om bestillingen er sendt.