Hopp til innhold

LEVERINGSVILKÅR

Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken

Ekspedering
Ordren din ekspederes vanligvis innen  5-8 virkedager etter at du har bestilt. Skulle en eller flere av varene være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning, vil du enten bli kontaktet eller varene kreditert og resten av ordren sendt som normalt.

Ved særlig stor pågang kan ekspedering av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid.  Posten gir en leveringstid på 3-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor.

Internettkontoret er stengt i helgene, det vil si at alle ordrer som kommer inn etter kl. 16.00 på fredager, blir behandlet over mandag. Når varene sendes fra oss vil de få status "Sendt" i ordrehistorikken. Inntil da vil det kun stå "Under behandling". Har du spørsmål relatert til ordren din, ta kontakt med oss. Husk å ha ordrenummeret for hånden.

Levering

Levering av produktene skjer på måten beskrevet på ordrebekreftelsen. Dersom leveringen av produktene blir forsinket utover gitt tidsrammen, blir du informert om når mulig levering kan skje. Normal leveringstid er 5-8 virkedager. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 3-5 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Forsinkelse og delvis levering


Vi gjør vårt beste for å levere så raskt som mulig, men dessverre kan forsinkelser oppstå, og dette må vi ta forbehold om. Vi garanterer ikke levering innen en bestemt dag. Vi kan heller ikke utbetale erstatning ved en eventuell forsinkelse. Leveringsproblemer som vi kjenner til får du alltid informasjon om, dersom du har lagt inn en e-postadresse vi kan kontakte deg på. Har du bestilt flere produkter i en ordre, vil vi ved forsinkelser alltid sende produktere vi har mottatt. Hvis en produkter i bestillingen din er forsinket, pleier det ikke å handle om mange dager før vi får den inn på lager. Under «Min konto» kan du se om bestillingen er sendt.

Hjem på døren


Vi har alternativet at du kan få varene levert hjem til deg. Du får automatisk opp dette som alternativ til en kostnad når du er i kassen. Dette alternativet dukker kun opp om du bor i større tettsteder og de fleste byer. Hjemlevering er mellom kl 17.00 og 21.00. Mottaker varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes 30-60 min før levering. Det er svært viktig at du oppgir rett mobilnummer når du bestiller "hjem på døren". Dersom Posten ikke får levert ut sendingen, vil sendingen returneres til oss, og vil med det bli behandlet som en uavhentet sending. 

Skulle en eller flere av varene på ordren være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning gjør vi en intern vurdering om du blir kontaktet eller om varen(e) blir kreditert og ordren sendt som vanlig.

Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft. 

Spiru Design AS tar på seg risikoen for produktene inntil du får dem i hende.

Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Posten dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.
Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ikke nøl med å ta kontakt dersom noe ikke samsvarer med forventningene. 

 

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-mail. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 300, for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 

Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 300. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

Foreløpig leverer vi kun til adresser i Norge.

Levering til utlandet: Vi kan dessverre ikke sende varene utenfor Norge grunnet EU og tollregler. Eneste mulighet er hvis du kjenner noen i Norge som kan bestille varene for deg og igjen sende de til deg privat. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. 

NB! Vi gjør oppmerksom på at det ikke er mulig å benytte seg av angre- og returrettigheter angrerett ved teamlinebestillinger. Teamlinebestilling anses som spesialbestilling og er derfor bindende for kjøper.