RETURER SENDES TIL:
SPIRU DESIGN AS
Solbakken 19
4846 Arendal
Felles for retur og bytte:
Returpakker bør sendes som servicepakke, helst Norgespakke, som er søkbar og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post, og postgangen vil ta lengre tid.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.
Ved benyttelse av angreretten betaler forbruker frakt. Kreditering av returnert vare skjer når Spiru Design har mottatt varen og godkjent angrerettskjemaet.
Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
Retur og bytte
Vi behandler returer fortløpende etter hvert som de kommer inn til oss. Du vil få en mail når returen din er ferdigbehandlet. Vi anbefaler å sende returen som Norgespakke da pakken herved er forsikret og har sporingsnummer. Ta vare på kollinummeret du får ved sending, for å kunne spore pakken. Vi anbefaler å ikke sende returer som vanlig post, og vi henter ikke pakker sendt i postoppkrav.
Kjøp som er gjort med bank- eller kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble gjort. Pengene vil være tilgjengelig på kortet i løpet av 5-7 virkedager.
NB! Viktig at vi blir informert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.
TILBAKEBETALING VIA KLARNA FAKTURA
Se Klarnas tilbakebetalingsrutiner her
Det er Klarna som er ansvarlig for å betale deg tilbake penger, ikke Spiru Design AS .
Feil eller mangler
Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss muntlig eller skriftlig så fort som mulig. Ta kontakt, så løser vi situasjonen pr. e-post post@spirudesign.no eller pr. telefon 998 70 701.
Vi anbefaler at reklamasjoner sendes oss skriftlig til post@spirudesign.no, helst med bilde av skade. Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov.
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt. Skjemaet finner du vedlagt i egen e-post når du mottar når ordren din er pakket og sendt fra oss.
NB! Vi gjør oppmerksom på at det ikke er mulig å benytte seg av angre- og returrettigheter angrerett ved teamlinebestillinger. Teamlinebestilling anses som spesialbestilling og er derfor bindende for kjøper.
Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) fyll ut angrerettskjema som du har fått på mail, husk å skriv hvilke varer du returnerer og hvilket ordrenummer det gjelder. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Pengene blir satt inn på betalingskortet brukt på bestillingen.
REKLAMASJON OG RETUR
Hvordan sender jeg tilbake en vare som jeg vil reklamere på?
Det er enkelt! Send varen tilbake på samme måte som om du skulle gjøre en vanlig retur. Ta gjerne kontakt med oss før du gjør reklamasjonen. Noen ganger kan vi kompensere deg med et prisavdrag uten at du trenger å returnere varen. Spar på alle kvitteringer frem til reklamasjonen er fullført. Hvis vi godkjenner din reklamasjon, står vi for frakt og eventuelle håndteringskostnader for varen du har reklamert.
Hva gjelder om jeg vil reklamere på en vare?
Kontakt oss så fort du oppdager feilen, senest innen 2 måneder. Vi trenger 2–3 bilder av varen og av feilen du vil reklamere. Vi håndterer hver reklamasjon individuelt, og gir deg tilbakemelding så fort vi har gjort en vurdering. Ta vare på din følgeseddel/kvittering til reklamasjonen er ferdig. Ved godkjent reklamasjon står vi selvsagt for frakt, returfrakt og omkostninger for varen du har reklamert.
Hvor lang tid tar en reklamasjon?
Aller først får du vite om vi kan reklamere på varen. Det tar oftest mellom 2–3 uker. I neste steg betaler vi tilbake pengene til deg så snart vi kan, senest 30 dager senere.
Kan jeg bytte en vare?
Absolutt!
Har du bestilt en vare som du vil bytte kan du returnere den etter instruksjonene på returseddelen og siden legge en ny bestilling på vår hjemmeside.
Har jeg angrerett?
Ja, du kan nesten alltid angre et kjøp. De eneste unntakene er om plombering er brutt på parfyme, kosmetik, farger, badeklær eller undertøy. For lyd- og bilde, dataprogram eller om varen er spesiallaget for deg samt blomster gjelder ingen angrerett. Når du leverer varen tilbake skal den selvsagt være ubrukt og ha alle merkelapper på.
Husk også å sende tilbake innpakningen varen din ble levert i.
Hvor mye penger får jeg tilbake etter returen?
Det kommer an på hvor mye du vil sende tilbake. Om du vil returnere alt du har bestilt betaler vi tilbake hele beløpet minus returfrakt og eventuelle tilleggstjenester. Vi betaler også tilbake avgift for frakt for normalpakke. Om varen er skadet på noe vis, og redusert i verdi, trekkes det av fra totalbeløpet.
Om du bare vil returnere noen varer, betaler vi tilbake kjøpesummen for varen du sender tilbake, men ikke kostnaden for frakt eller andre avgifter. Det skyldes at kostnadene er de samme uansett hvor mange varer du har bestilt.
Slik sender du pakker i retur
Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varen(e) (angrefrist) og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt. Angrerettskjemaet finner du vedlagt i egen epost når du mottar ordrebekreftelsen.
Returetikett som du selv skriver ut
Nettbutikken Spirudesign no. har sendt deg et vedlegg i en e-post eller en link til en webside hvor du kan skrive ut en returetikett. Fest denne til pakken og den er klar til å returneres.